Obecná ustanovení

1.  Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.inasantry.cz a blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Jako takové jsou nedílnou součástí kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím.

2.  Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím s trvalým bydlištěm nebo sídlem v České republice jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Smluvní vztahy, které neupravují obchodní podmínky, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění („Občanský zákoník“). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které neupravují obchodní podmínky a které se vztahují na spotřebitele, Občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění („Zákon o ochraně spotřebitele“).


Definice

1.  Prodávající je Irena Landštof, Majakovského 1156/42, 323 00 Plzeň, provozovna Nádražní 17, 345 61 Staňkov, IČO: 05704430. Uvedená adresa provozovny prodávajícího je současně poštovní adresou pro doručování balíků se zbožím určené pro Odstoupení od smlouvy nebo na reklamaci.


2.  Kupující - spotřebitel je zákazník internetového obchodu www.inasantry.cz.


Kupní smlouva

1.  Objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazné akceptace prodávajícího s návrhem kupní smlouvy formou e-mailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce. Doručení objednávky kupujícího je neprodleně prodávajícím potvrzeno e-mailem na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou kupujícím v objednávce, což však ještě neznamená, že prodávající objednávku akceptoval a že byla uzavřena kupní smlouva.

2. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Kupujícímu by neměly vzniknout náklady na použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy a jejich použití kupující nenamítá. Před podáním objednávky může kupující zkontrolovat a měnit vstupní údaje v ní obsažené, které do objednávky vložil.

3.  Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít kupní smlouvu v těchto případech:
     A)  Zboží není na skladě – v případě, že zboží objednané kupujícím už není na skladě, prodávající navrhne alternativní řešení. Pokud kupující nesouhlasí se změnou objednávky, je objednávka automaticky zrušena.
     B)  Falešná objednávka – jako falešná je označena objednávka v případě, že obsahuje nesmyslná data (není-li ji možné doručit), adresát o ní neví (hloupé žerty) nebo s ní nesouhlasí (v případě ověřování objednávky). V takovém případě se prodávající pokusí spojit se e-mailem či telefonem s kupujícím a vyjasnit vzniklou situaci.

4.  V případě neuzavření kupní smlouvy, když kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 pracovních dnů od vyrozumění o neuzavření kupní smlouvy.

5.  V případě změny objednávky je takto změněná objednávka závazná pro obě smluvní strany okamžikem potvrzení změny objednávky prodávajícím. Prodávající není povinen akceptovat změnu objednávky v okamžiku, kdy již předal zboží dle původní objednávky externímu přepravci, či již zboží upravil na přání kupujícího.

6.  Okamžikem uzavření kupní smlouvy je kupní smlouva pro smluvní strany závazná. Smlouva je po svém uzavření archivována prodávajícím a kupující ji může dohledat na svém účtu na internetové stránce www.inasantry.cz. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.

7.  V souladu s § 1829 Občanského zákoníku, může kupující bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od smlouvy do 14 dní ode dne převzetí zboží. Toto zákonné oprávnění však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Kupující – spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (například v mezidobí bylo zboží poškozeno nebo zničeno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající upozorňuje kupujícího, že kupující sám nese náklady spojené s vrácením zboží. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal.

8.  V případě, že věc při převzetí kupujícím má vady ve smyslu § 2161 Občanského zákoníku, má kupující právo požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

9.  Spotřebitel – kupující nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.

10.  Postup při odstoupení od smlouvy je takový, že spotřebitel zašle písemně na adresu prodávajícího oznámení o odstoupení od smlouvy, které musí obsahovat následující údaje: a) označení adresáta – prodávajícího, b) text, že spotřebitel odstupuje od smlouvy, c) číslo objednávky, d) datum objednání a datum převzetí zboží, e) jméno a příjmení spotřebitele, f) adresa spotřebitele, g) číslo svého bankovního účtu, na který mu bude vrácena kupní cena h) podpis spotřebitele a datum podpisu. Kupní cena bude vrácena spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl prodávající informován o rozhodnutí odstoupit od smlouvy, a to včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Poté zašle vrácené zboží na adresu Irena Landštof, Nádražní 17, 34561 Staňkov, a to pojištěným balíkem. Pokud dodané zboží bylo ve shodě s kupní smlouvou, náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese v plném rozsahu kupující. Zboží nesmí jevit známky používání, musí být nepoškozené a kompletní včetně veškerého příslušenství. Zákazník je povinen zboží při přepravě zabezpečit proti poškození (nejvhodnější je použití původního obalu). V případě, že bude hodnota zboží snížena v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k jeho vyzkoušení, odpovídá za takové snížení hodnoty zboží zákazník a vrácená částka bude odpovídajícím způsobem snížena. V této souvislosti bychom chtěli upozornit, že ve lhůtě pro odstoupení není možné zboží běžným způsobem používat, ale pouze je vyzkoušet obdobným způsobem, jako by mohlo být vyzkoušeno v kamenném obchodě. Při nesplnění lhůty k odstoupení od smlouvy, kdy odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno nejpozději 14. den od převzetí plnění, je takové odstoupení od smlouvy neplatné. Do 14 dnů od odstoupení od smlouvy musí spotřebitel koupené zboží vrátit prodávajícímu.


11.  Platbu za objednané zboží je možno realizovat buď poštovní dobírkou s využitím služeb České pošty nebo bankovním převodem, kdy částka musí být převedena na účet prodávajícího před odesláním zboží.

12.  Odeslání objednaného zboží závisí od jeho skladové dostupnosti, která je viditelně uvedena u každého výrobku na stránkách www.inasantry.cz. U většiny výrobků probíhá odeslání následující pracovní den od uzavření kupní smlouvy. K této době je nutné ještě připočítat dobu dopravy – dle zvoleného způsobu dopravy. Cena jednotlivých způsobů dopravy je uvedena na internetové stránce www.inasantry.cz.

13.  Zboží je zasíláno Českou poštou

14.  Prodávající může umožnit kupujícímu osobní odběr zboží na adrese provozovny. Při vydaní zboží na odběrném místě musí kupující uvést své jméno, příjmení a číslo objednávky a bere na vědomí, že jeho totožnost může být zkontrolována. V případě osobního odběru neztrácí kupující – spotřebitel právo odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.


Reklamační řád

1.  Reklamační řád se řídí Občanským zákoníkem a Zákonem o ochraně spotřebitele, a vztahuje se na zboží, u něhož jsou v zákonné době uplatňována práva kupujícího – spotřebitele z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).

2.  Kupující není oprávněn uplatnit právo z vady při opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené jejích obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti) nebo je způsobena kupujícím, či vznikla nesprávným užíváním, nesprávnou údržbou, nebo mechanickým poškozením.

3.  Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

4.  Pokud chce spotřebitel reklamovat zboží, je nutné zaslat e-mail na adresu info@inasantry.cz, kde uvede zejména typ výrobku, číslo prodejního dokladu a popis závady. Do 5 pracovních dnů budou zákazníkovi zaslány informace o dalším postupu.

5.  Je vhodné zboží zasílat ve vyhovujícím přepravním obalu, protože prodávající neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží. V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu poštovného v nejnižší nutné výši k bezpečnému doručení (nutné doložit doklad k této přepravě). V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá usuzovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv spotřebitele).

6.  Dodavatel posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Po posouzení vyrozumí ve stejných lhůtách zákazníka emailem o způsobu vyřízení reklamace. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

7.  Zboží je možné reklamovat v provozovně prodávajícího.

Bezpečnost a ochrana informací a osobních údajů 

Provozovatel e-shopu jako správce osobních údajů (dále jen „Správce“) tímto v souladu s ustanovením čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení“), informuje své zákazníky (dále jednotlivě jen „Subjekt údajů“) o tom, že:


1. Osobní údaje Subjektu údajů, které budou Správci odevzdány při odeslání objednávky, budou zpracovány za účelem uzavření kupní smlouvy a jejího následného plnění, a to včetně vyřizování případných nároků Subjektu údajů z vadného plnění. Právním základem pro zpracování osobních údajů Subjektu údajů je tedy plnění kupní smlouvy založené objednávkou Subjektu údajů a současně také plnění zákonných povinností Správce dle právních předpisů upravujících práva a povinnosti v souvislosti s ochranou spotřebitele a vedením účetnictví.

2. Důvodem poskytnutí osobních údajů Subjektu údajů Správci je identifikace smluvních stran nezbytná pro uzavření a plnění kupní smlouvy, což by bez poskytnutí těchto údajů nebylo možné.

3. Osobní údaje Subjektu údajů budou zpracovány po dobu, po kterou je Správce povinen tyto údaje uchovávat dle obecně závazných právních předpisů, minimálně tedy po dobu 5 let dle zákona o účetnictví nebo po dobu 10 let dle zákona o DPH.

4. Při zpracování osobních údajů Subjektu údajů nebude docházet k automatizovanému rozhodování ani k profilování.

5. Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů ani neurčil zástupce pro plnění povinností ve smyslu Nařízení. Osobní údaje Subjektu údajů mohou být pro účely řádného vyřízení objednávky poskytnuty poskytovateli doručovacích služeb zvolenému Subjektem údajů, a dále osobám, které Správci poskytují právní a účetní služby v zájmu zajištění řádného plnění povinností stanovených obecně závaznými právními předpisy. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje Subjektu údajů do třetí země, mezinárodní organizaci nebo jiným, než výše uvedeným třetím osobám.

6. Subjekt údajů má právo požadovat od Správce přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, má právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, má-li za to, že Správce při zpracování osobních údajů postupuje v rozporu s Nařízením.

Ustanovení závěrečná

1.  Případné spory ze smluvního vztahu vzniklého způsobem popsaným výše, budou řešeny výhradně podle práva České republiky, a to věcně a místně příslušným soudem.

2.  Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem - lze řešit také mimosoudní cestou. Prodávající doporučuje kupujícímu - spotřebiteli - před započetím řešení sporu mimosoudní cestou pro vyřešení nastalé situace nejprve kontaktovat prodávajícího, a to v jakékoli formě. Kupující – spotřebitel - může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanovení této smlouvy, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné/neúčinné novým ustanovením platným/účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému ekonomickému účelu ustanovení neplatného/neúčinného. Do té doby platí odpovídající úprava obecně závazných právních předpisů České republiky.


3. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti od 01.06.2017.